۳۰ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۲۱

حیدریان:

سد نرماب 20 هزار هکتار از مزارع گلستان را سیراب می کند

سد نرماب 20 هزار هکتار از مزارع گلستان را سیراب می کند

مینودشت - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آب منطقه ای گلستان با اشاره به برنامه زمان بندی 6.5 ساله عملیات اجرایی سد نرماب گفت: با بهره برداری از سد نرماب، حدود 20 هزار هکتار از اراضی شرق استان تحت آبیاری قرار می گیرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان صبح پنجشنبه در بازدید از این سد گفت: این سد، علاوه بر تامین آب صنعت و کشاورزی، میزان 25 میلیون متر مکعب نیز به طور سالیانه به میزان آب شرب شرق استان اضافه می کند.

وی اظهار داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش فنی سد می توان به تجهیز کارگاه،خاکبرداری و سنگ برداری سرریز سد،حفاری تونل های انحراف سد، شروع عملیات خاکریزی فرازبند سد،احداث جاده جایگزین روستاهای بالا دست باپیشرفت 65 درصد و انجام عملیات حفاری تونل انتقال چهل چای به طول حدود 500 متر و در بخش استملاک اراضی نیز به خرید 220 هکتار از اراضی مخزن و راههای دسترسی و جایگزین و همچنین به تسطیح و آماده سازی سایت اسکان مجدد آرام تخته و تهیه نقشه های اجرایی اسکان اشاره کرد.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ایی گلستان تصریح کرد:مطالعات کیفیت منابع آب مخزن و مطالعات نیروگاه برقابی سد نرماب ازجمله اقدامات حمایتی در دست انجام است، شروع عملیات سد انحرافی چهل چای، بند انحرافی مینودشت (شبکه) و شروع عملیات اجرایی راه جایگزین روستاهای ساسنگ و امام عبدالله از اقدامات بعدی در بخش فنی سد خواهد بود.

حیدریان در پایان گفت: از جمله مسائل پیش روی در این طرح  می توان به کمبود اعتبار برای حل مشکل اجتماعی اسکان مجدد جهت تسریع تخلیه روستاهای جنگلده بالا و پایین،تامین منابع مالی برای اجرای زیر ساختهای سایت اسکان مجدد آرام تخته اشاره کرد.

کد خبر 1700635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha